FSE - Întrebări frecvente

În această secţiune puteţi afla răspunsurile celor mai frecvente întrebări adresate catre Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.

25.07.2014 DG AMPOSDRU publică partea a doua a listei intrebarilor si raspunsurilor referitoare la Ghidul Solicitantului - Conditii Specifice nr. 168 "Dezvoltarea economiei sociale".

24.07.2014 DG AMPOSDRU publică prima parte a listei intrebarilor si raspunsurilor referitoare la Ghidul Solicitantului - Conditii Specifice nr. 168 "Dezvoltarea economiei sociale".

Lista cu întrebări şi răspunsuri

Lista cu întrebări şi răspunsuri - actualizat 21.02.2014

(20.06.2013) OIRPSDRU Regiunea Sud Muntenia lista celor mai frecvente intrebări pentru Cererile de Propuneri de Proiecte aferente DMI 5.1 şi DMI 5.2 de tip grant şi strategic.

(19.06.2013) Intrebari si raspunsuri  referitoare la DMI 5.1 strategic si grant, DMI 5.2 strategic si grant.

(13.06.2013) OIRPOSDRU Regiunea Sud Muntenia  publica Centralizatorul cu intrebari si raspunsuri corespondente DMI 6.3 (strategic si grant) si Ghidul Solicitantului Conditii Generale 2013.

(13.06.2013) OIRPOSDRU Regiunea Sud Muntenia publica lista intrebarilor frecvente pentru Cererile de Propuneri de Proiecte aferente DMI 5.1 si D.M.I. 5.2 de tip grant si strategic.

(12.06.2013) Intrebari si raspunsuri pentru DMI 6.3 (strategic si grant) si Ghidul Conditii Generale 2013

 

 

 

 

1. Poate fi platit TVA din prefinantare?
Raspuns: Conform Instructiunii 44 a AMPOSDRU, cap. II - Aspecte privind implementarea proiectelor, pct. 5: “Pe cale de consecinta, din sumele transferate cu titlul de prefinantare beneficiarii/partenerii pot efectua in scopul proiectului plati, inclusiv cu TVA.”
Mentionam ca in baza OUG 64/2009 – Privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, art.2. pct j, aceste plati puteau fi realizate din contul de prefinantare.

2. In cat timp se realizeaza plata prefinantarii catre parteneri?
Raspuns: Plata prefinantarii se va realiza conform contractului de finantare si a Instructiunii 24 a AMPOSDRU privind acordarea prefinantarii in cadrul POSDRU.
Art. 12 al Instructiunii 24 prevede :
“In cazul proiectelor implementate in parteneriat, sumele primite cu titlul de prefinantare, in contul de disponibilitati dedicate, deschise pe numele Beneficiarilor, sunt virate de catre acestia, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data incasarii, in conturile de prefinantare proprii si/sau in conturile de prefinantare ale partenerilor.”
Art. 15 al Instructiunii 24 stipuleaza:
“In cazul in care incasarea cotei de prefinantare cuvenite nu s-a efectuat, partenerii sunt obligati sa transmita o notificare scrisa atat Beneficiarului, cat si AMPOSDRU/OI responsabil, in maximum 3 zile lucratoare de la data constatarii.”

3. Instructiunile emise de AMPOSDRU sunt obligatorii de respectat de catre beneficiari?
Raspuns: Instructiunile emise de AMPOSDRU trebuie respectate de catre toti beneficiarii(conform Contractului de finantare, art. 9, pct. A, alin(1)).

4. Informatii ref. la Action web: Introducere valoare TVA la cererea de rambursare.
Raspuns: Cf. cap 1.2 Completarea listei cheltuielilor aferente Cererii de Rambursare, Ghid Action Web, aceste cheltuieli se introduc in sectiunea “Evidenta cheltuielilor efectuate” pct. 11 si 12.

5. Informatii ref. la Action web: Accesarea gradului de risc.
Raspuns: Cf. cap 2.2. Accesarea gradului de risc, Ghid Action Web, pentru a putea avea acces în zona de administrare a proiectelor demarate, utilizatorii trebuie să deschidă contul existent din ActionWeb (http://actionweb.fseromania.ro) utilizând numele de utilizator şi parola corecte.